КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Ірпінська міська організація
Меню сайту

Форма входу


Календар
«  Квітень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 06:40

Головна » 2012 » Квітень » 5 » До Кабміну направлено принципові пропозиції профспілок до проекту Основних напрямів бюджетної політики
10:07
До Кабміну направлено принципові пропозиції профспілок до проекту Основних напрямів бюджетної політики
У рамках роботи над проектом Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік профспілковою стороною надіслано до Кабінету Міністрів України принципові пропозиції профспілок до оновленого проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік (додаються), який було винесено на розгляд Кабінету Міністрів 2 квітня 2012 року та після доопрацювання буде розглядатися Урядом 5 квітня 2012 року на черговому засіданні.
Попередньо зазначені пропозиції було обговорено під час зустрічі 28 березня 2012 року з представниками Міністерства фінансів України.
 
Соціально-економічний департамент апарату ФПУ
 
 
СПІЛЬНИЙ ПРЕДСТАВНИЦЬКИЙ ОРГАН
всеукраїнських профспілок та профспілкових об'єднань для ведення колективних
переговорів та соціального діалогу на національному рівні
майдан Незалежності, 2, м, Київ, 01012, тел/факс (044) 278-53-06, тел.(044) 278-69-08,
3.04.2012 № 04-22/3 Я -СПО На № від

Кабінет міністрів України
 
Про пропозиції профспілок до редакційне оновленого проекту
Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік,
винесеного на засідання Кабінету Міністрів України 2 квітня 2012 року 
 
Профспілкова сторона надає пропозиції до редакційне оновленого проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік, який було винесеного на розгляд Кабінету Міністрів України 2 квітня 2012 року. Попередньо ці пропозиції було обговорено з представниками Міністерства фінансів України під час зустрічі 28 березня 2012 року, а також направлено до Міністерства фінансів України листом від 29.03.2012 №04-22/286-СПО та Кабінету Міністрів України листом від 29.03,2012 №04-22/287-СПО, проте жодну з пропозицій не було враховано. Наполягаємо на розгляді та врахуванні при остаточному опрацюванні проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік наведених нижче пропозицій профспілок, оскільки вони ґрунтуються на необхідності фінансового забезпечення реалізації соціальних ініціатив Президента України В.Ф. Януковича, оголошених 7 березня ц.р.» підтриманих профспілками, зокрема, щодо збільшення доходів громадян, ефективної зайнятості, житлової політики, компенсації вкладникам Ощадбанку колишнього СРСР. Враховуючи зазначене пропонуємо доповнити розділ «Основні завдання бюджетної політики» наступними завданнями:
1) встановлення державних соціальних гарантій на основі оновленого прожиткового мінімуму основних соціальних, і демографічних груп населення.
Аргументація: Набори продуктів харчування, непродовольчих товарів та послуг для основних соціальних І демографічних груп населення для розрахунку прожиткового мінімуму не переглядалися з 2000 року. Згідно з Законом України «Про прожитковий мінімум» ці набори мають переглядатися нерідше одного разу на п'ять років;
2) забезпечення зростання реальної заробітної плати темпами вищими, ніж в 2012 році.
Аргументація: Виконання зазначеного завдання стане індикатором виконання соціальних ініціатив Президента України, зокрема щодо виведення працюючої людини із зони бідності та дасть можливість підвищити рівень купівельної спроможності громадян.
3) скорочення існуючого розриву між розміром тарифної ставки (посадового окладу) працівника першого тарифного розряду за ЄТС та мінімальною заробітною платою з тим, щоб починаючи з 2014 року вирівняти ці показники.
Аргументація: На даний момент величина грошового розриву між; розміром тарифної ставки (посадового окладу) працівника першого тарифного розряду за ЄТС та мінімальною заробітною платою складає 300 гри., що має результатом зниження мотивації до праці в бюджетній сфері, отримання будь-якої освіти. Якщо протягом 2013 року не буде зроблено дієвих кроків щодо поетапного підвищення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника першого тарифного розряду Єдиної тарифної сітки до рівня мінімальної заробітної плати, то не буде виконано завдання, прописане в проекті Прогнозу Державного бюджету України на 2013 і 2014 роки, щодо приведення його у 2014 році до розміру мінімальної заробітної плати;
4) ліквідація заборгованості перед працівниками збанкрутілих державних підприємств.
Аргументація: Власником державних підприємств є держава, яка призначає їх керівників та має нести відповідальність перед працівниками. Окрім того, держава (тобто Уряд) несе відповідальність за виконання конвенцій МОЇ! та звітує на щорічній Генеральній конференції праці. Існуюча заборгованість допущена через недосконале законодавство та організаційні недоліки в управлінні державним майном;
5) збільшення фінансування з Державного бюджету видатків на створення першого робочого місця для молоді та працевлаштування випускників вищих та середньо-спеціальБих навчальних закладів, в тому числі в сільській місцевості,
Аргументація: в Державному бюджеті України на 2011 та 2012 роки видатки на вирішення питань молодіжної зайнятості (дотації роботодавцям) складали по 25млн. гри., що дало можливість працевлаштувати близько 3 тис. осіб. Однак, є необхідність збільшення суми таких, видатків, оскільки, сьогодні серед випускників вищих та середньо-спеціальних навчальних закладів близько 20% (до 70 тис. осіб) щорічно реєструється в Державній службі зайнятості як шукачі роботи, з них переважна більшість з числа тих, що навчаються за державним замовленням (25% безробітних па ринку праці складає молодь віком від 17 до 35 років);
6) здешевлення вартості іпотечних кредитів для забезпечення доступним житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов, та збільшення видатків державного бюджету на фінансування програми будівництва доступного житла та молодіжного житла.
Аргументація: Забезпечення населення житлом - один із пріоритетів роботи Уряду. Станом на 30.12.2011 року 792 громадянина отримали державну фінансову підтримку на будівництво (придбання.) доступного житла на суму 98,2 млн. грн. і завдяки цьому у житлове будівництво було залучено 237,7'млн. грн. коштів громадян. Здешевлення вартості іпотечного кредитування для забезпечення громадян доступним житлом лише сприятиме швидкому впровадженню цієї програми та дозволить залучити до неї більшу кількість громадян, які потребують забезпечення житлом;
7) забезпечення фінансування за рахунок коштів державного бюджету заходів, пов'язаних з наданням соціального житла малозабезпеченим верствам: населення та окремим категоріям громадян, визначеним законодавством:.
Аргщентамія: фінансування заходів, пов'язаних з наданням соціального житла малозабезпеченим верствам населення сьогодні відбувається лише за рахунок коштів місцевих бюджетів. Проте відповідно до ч. 2 ст, 29 Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» такі кошти повинні передбачатися щорічно й у Державному бюджеті;
8) підвищення рівня стипендіального забезпечення студентів вищих навчальних закладів та учнів професійно-технічних навчальних закладів.
Аргументація: Існуючий нині розмір стипендій було встановлено у 2008 році й з того часу не переглядався. Відповідно до Закону України «Про прожитковий мінімум» прожитковий мінімум застосовується для визначення стипендій і розмір стипендії має збільшуватися разом з збільшенням прожиткового мінімуму (у 2008 р, встановлений розмір у 530 грн. дорівнював саме 85% прожмткового мінімуму);
9) фінансове забезпечення реалізації Закону України «Про державну службу» та основних завдань та цілей державної кадрової політики щодо соціального захисту працівників, затвердженими Указом Президент України від 01.02.2012 р. №45/2012 «Про Стратегію державної кадрової політики на 2012 - 2020 роки»;
Аргументація: 3 2008 р. фактично заморожено заробітну плату державних службовців, результатом чого стало падіння реальних доходів цих працівників. Окрім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №524 від 11.05,2011 та домовленостей, досягнутих за підсумками зустрічі у Міністерстві соцісільної політики України 12.03.2012 (на виконання доручень Прем'єр-міністра України М.Я.Азарова) Уряд взяв па себе зобов'язання щодо вжиття заходів з метою підвищення рівня оплати праці працівників органів державного управління.
З 01,01.2013 вступає в дію Закон України «Про державну службу», яким,, зокрема, передбачено гарантії в оплаті праці виходячи з подвійного розміру мінімальної заробітної плати.
Крім того, реалізацію Стратегії державної кадрової політики на 2012 — 2020 роки профспілки оцінюють як одну з базових передумов модернізації країни на ш'іяху до входження України до складу ТОП-20 передових економік світу.
10) продовження виплат компенсації громадянам. України втрат від знецінення грошових заощаджень, вкладених до 2 січня 1992 року в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, які діяли на території 'України, а також в облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, державні казначейські зобов'язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР, придбані, на території Української РСР.
Аргументамія: Компенсація знецінених заощаджень упродовж: усіх років здійснювалась за залишковим принципом. За інформацією ВАТ «Державний ощадний банк України», станом на 1 січня 2012 року громадянам було виплачено 10,65 млрд. грн. Залишок зобов 'язань держави перед громадянами України за вказаними заощадженнями становить 121,31 млрд. грн. (у т.ч., грошові заощадження та державні цінні папери - 113,58млрд, грн., страхові внески - 7,73 млрд. грн.). Крім того, для завершення здійснення компенсаційних виплат у розмірі 1000 грн. зареєстрованим громадянам необхідно 5 179,6млн. грн.
Виплата заощаджень не повинна бути разовою акцією під чергові вибори.
 
Крім того, пропонуємо доповнити розділ «Основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2013 рік» показниками щодо динаміки росту мінімальної заробітної плати, середньої заробітної плати, в т.ч. в бюджетній сфері, а також «фонд оплати праці».
Аргументація: пропонуємо врахувати дану пропозицію, зважаючи на те, що заробітна плата є не тільки основним джерелом для існування працівників — основних виробників національного доходу, а й суттєвим чинником забезпечення
платоспроможності внутрішнього ринку, а відтак — джерелом наповнення місцевих і державного бюджетів за рахунок податків (податку з доходів громадян, ПДВ, акцизного збору тощо), а також; збільшення надходжень до Пенсійного та інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування й економії видатків на житлові субсидії і допомогу малозабезпеченим.
 
Доповнити абзац 9 розділу (щодо встановлення розміру мінімальної заробітної плати та рівня забезпечення прожиткового мінімуму ...» словами «та статті 10» після слів «відповідно до статті 9» і далі за текстом.
Аргументація: статтею 9 Закону України «Про оплату праці» визначено лише критерії розрахунку розміру мінімальної заробітної плати, тоді як статтею 10 цього закону регулюється порядок встановлення і перегляду розміру мінімальної заробітної плати, що має передувати встановленню розміру мінімальної заробітної плати у законі про держбюджет.
 
Перший заступник керівника СПО профспілок                                                                                Г.В. Осовий
Переглядів: 541 | Додав: adminirp | Рейтинг: 0.0/0
Профспілка працівників освіти і науки України © 2024
Конструктор сайтів - uCoz