КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Ірпінська міська організація
Меню сайту

Block title
Block content

Форма входу


Календар
«  Лютий 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28

Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 22.10.2017, 02:21

Головна » 2011 » Лютий » 9 » проект Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи"
13:14
проект Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи"

Фахівцями Федерації профспілок України здійснено попередню експертну оцінку основних положень проекту Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи", зареєстрованого у Верховній Раді України 13 грудня 2010 р., реєстр. № 7455.

 

Зазначена оцінка буде доопрацьована з урахуванням більш глибокого вивчення законопроекту і пропозицій членських організацій ФПУ та буде покладена в основу позиції профспілок під час громадського обговорення законопроекту, оголошеного Урядом.

 

Законопроектом пропонуються наступні зміни, зокрема:

 

У солідарній системі пенсійного страхування:

 

Пропонуємо відкласти розгляд питання підвищення пенсійного віку на більш пізній термін, після завершення відповідної підготовчої роботи.

За ініціативою Федерації профспілок було проведено низку зустрічей з представниками урядових структур для підготовки висновків щодо доцільності і економічної обґрунтованості пропозицій, запропонованих Меморандумом між Урядом України та МВФ, в т.ч. щодо підвищення пенсійного віку для жінок.

Як було з'ясовано, за рахунок підвищення пенсійного віку для жінок з 55 до 60 років економія коштів Пенсійного фонду України у 2011 році становитиме лише 554 млн. грн. з подальшим збільшенням цієї суми у наступні роки.

Профспілки запропонували заміщення даної суми за рахунок: виведення з тіні (легалізації) заробітної плати з нарахуванням на неї внесків до Пенсійного фонду України; розширення зайнятості незайнятих громадян України; збільшення фонду оплати праці за рахунок підвищення частки оплати праці в операційних затратах на виробництво продукції. Обсяги додатково залучених внесків до бюджету пенсійного фонду можуть становити не менше 75 млрд.грн. на рік

Крім того, слід зазначити, що не було проведено прогнозних розрахунків впливу підвищення пенсійного віку для жінок на ситуацію на ринку праці, вирішити проблему працевлаштування молоді та жінок передпенсійного віку. Ці питання на сьогодні вже набули значної гостроти.

У цілому запропоноване обмеження пенсій максимальним розміром підтримується. Як свідчить зарубіжний досвід, співвідношення між мінімальним та максимальним розмірами пенсій як правило становить 1 до 4(6). Тому на першому етапі максимальний розмір пенсії можна було б встановити на рівні 10 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність.

Внесена пропозиція погіршує умови пенсійного забезпечення громадян. Якщо особа, наприклад, матиме всього стаж роботи 13 років, то виходячи із зазначеного вище права на пенсійні виплати вона не матиме. Це не зовсім справедливо, адже вона (і за неї) протягом цих 13 років сплачувала (сплачували) страхові внески. Виходячи з 35,2 % відрахувань до Пенсійного фонду, наприклад, з середньої заробітної плати 2500 грн. за 13 років до Пенсійного фонду буде сплачено 137 тис. грн. Це набагато більше, ніж буде у працівників на накопичувальному пенсійному рахунку. Тому повністю позбавляти працівника права на пенсію за віком у такому разі є несправедливими.

В іншому разі, якщо все-таки приймається рішення про збільшення необхідного стажу роботи, то в такому разі слід передбачити пенсію за віком при неповному стажі, як це було передбачено раніше діючим законодавством (при наявності не менше 5 років страхового стажу).

Зазначене фактично призведе до зниження рівня пенсійного забезпечення багатьох пенсіонерів, у яких заробітна плата була низькою і відносно невеликим стаж роботи.

Крім того потрібно звернути увагу на те, що нині підвищення за понаднормовий стаж призначається понад мінімального розміру пенсії за віком. Законопроектом пропонується встановити мінімальний розмір пенсії на рівні прожиткового мінімуму з урахуванням підвищення за понаднормовий стаж.

Нині у чоловіків і жінок середня тривалість страхового стажу складає лише 35 років, тому значна частина громадян не матиме права на підвищення до пенсій. Значно збільшиться кількість пенсіонерів, які отримуватимуть пенсії нижче мінімальної. У зв'язку з цим пропонується залишити існуючу норму.

Зазначене не підтримується, оскільки погіршує умови пенсійного забезпечення громадян.

У цілому пропозиція позитивно сприймається. Відповідно до нині діючою законодавства, при призначенні пенсії враховується заробітна плата за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд до 01.07.2000 р. і за весь період починаючи з 01.07.2000 р. до моменту звернення за призначенням пенсії. Разом з тим, перед виходом на пенсію, особливо враховуючи складний фінансово-економічний стан підприємств і організацій, працівники можуть мати ?начно нижчу заробітну плату, ніж, наприклад, 15-20 років тому.

Тому необхідно залишити існуючу норму, але за бажанням працівника. Тобто, якщо працівник бажає додатково до заробітної плати працівника за період з 1 липня 2000 року до виходу на пенсію взяти ще заробітну плату за будь-які 5 років роботи за період до 1 липня 2000 року, то таку можливість йому необхідно забезпечити.

16 років, за пенсіонером, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду

Зазначену пропозицію неодноразово вносила і ФПУ, тому вона підтримується.

Зазначена пропозиція не підтримується, оскільки більша частина безробітних отримують допомогу по безробіттю у значно вищому розмірі, ніж мінімальна заробітна плата. Тому потрібно враховувати розмір допомоги по безробіттю або дати можливість вилучати зазначені періоди при визначенні коефіцієнтів заробітку.

 

9.  При призначенні пенсій їх розміри визначати із застосуванням середньої заробітної плати в

Україні за три календарні роки перед зверненням за призначенням пенсії.

Внесена пропозиція суттєво знижує розміри пенсій. Потрібно залишити існуючу норму, тобто що для обчислення пенсії має враховуватися середня заробітна плата в Україні за календарний рік, що передує року звернення за призначенням пенсії. В іншому випадку, ніякого осучаснення заробітної плати працівника за минулий період (а це головна мета коригування заробітку) не відбуватиметься.

 

10.    Перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам передбачається провадити лише з урахуванням стажу робити після призначення пенсії (не менше 2 років), або із застосуванням стажу роботи і заробітку після призначення пенсії, але розрахунок пенсії провадити із застосуванням показника середньої заробітної плати в Україні, з урахуванням якого раніше було призначено (перераховано) пенсію.

Внесена пропозиція не підтримується. Пенсіонери, продовжуючи працювати, сплачують (і за них сплачуються) внески на пенсійне страхування, розмір яких є досить високим. Тому для них пенсії мають підвищуватися у більш вищому розмірі порівняно з непрацюючими пенсіонерами.

 

Пропонуємо у законопроекті передбачити норму щодо перерахунку пенсій працюючим пенсіонерам з врахуванням середньої заробітної плати в Україні за календарний рік, що передує року звернення за перерахунком пенсії.

При цьому необхідно звернути увагу, що пропозиції про здійснення перерахунку пенсій працюючим пенсіонерам суперечать положенням передвиборчої програми Президента України В.Януковича "Україні для людей" стосовно захисту прав працюючих пенсіонерів, створення стимулів для залучення пенсіонерів до трудової діяльності.

Пропозицію внесено не обгрунтовано. Якщо, наприклад, особі у 2006 році була призначена пенсія по інвалідності і вона продовжувала працювати, а в 2011 році призначається пенсія за віком, то вважаємо несправедливо здійснювати розрахунок пенсії виходячи із середньої заробітної плати за 2005 рік. Такий розрахунок здійснюватися як при первинному призначенні пенсії.

Крім того, потрібно в законі дати поняття «переведення з одного виду пенсії на інший», оскільки на практиці воно призводитиме до різного тлумачення.

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", працюючим пенсіонерам не виплачується.

Пропозиція підтримується.

 

13.   Виплачувати грошову допомогу особам, які на дату досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, працюють у закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до  пунктів "е"—"ж" статті 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (працівники освіти, охорони здоров'я та соціального захисту, артисти театрально-концертних та інших видовищних закладів, спортсмени - заслужені майстри спорту, майстри спорту міжнародного класу) в розмірі десяти місячних їх пенсій. Виплата зазначеної грошової допомоги здійснюватиметься у разі коли таким особам раніше пенсія не призначалася за рахунок коштів, з яких виплачується пенсія.

Стосовно самої виплати грошової допомоги, то зауважень немає. Але фінансування цієї виплати має здійснювати за рахунок коштів Державного бюджету. В іншому випадку внесена пропозиція спричинить додаткове фінансове навантаження на бюджет Пенсійного фонду України.

 

14. Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску - максимальна сума доход;-застрахованої особи, збільшується з 15 до 17 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Підтримується, оскільки дозволить збільшити надходження до бюджету Пенсійного фонду України.

 

II. Пропонується у пенсійному забезпеченні за спеціальними законодавчими актами:

Зазначена пропозиція не підтримується, оскільки в даному випадку не враховується низька середня тривалість життя чоловіків як в цілому так і в період перебування на пенсії. Питання слід відкласти на більш пізній термін, після завершення відповідної підготовчої роботи.

Виходячи із стратегії реформування пенсійної системи (в частині реформування спеціальних пенсій) пропозиція заслуговує на увагу.

 

3.    Встановити максимальний розмір пенсії на рівні 12 прожиткових мінімумів для
непрацездатних осіб.

Пропозиція підтримується, проте таке обмеження доцільно встановити на рівні 10 прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб.

Пропозиція підтримується.

Пропозиція підтримується, оскільки це дасть можливість забезпечити єдиний підхід щодо рівня пенсійного забезпечення працюючих пенсіонерів всіх категорій.

Однак, це має стосуватися всіх пенсій, призначених у підвищених розмірах, зокрема, Митного кодексу України, Законів України «Про Національний банк України», «Про Кабінет Міністрів України», «Про дипломатичну службу», «Про службу в органах місцевого самоврядування» , «Про судову експертизу», «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів», «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», «Про судоустрій і статус судців».

Пропозиція підтримується.

Зауважень немає, проте пропозиція потребує додатково обговорення.

Зауважень немає, проте пропозиція потребує додатково обговорення.

У цілому підтримується, проте доцільно залишити існуючу норму. Тобто, якщо працівник бажає додатково до заробітної плати працівника за період з 1 липня 2000 року до виходу на пенсію взяти ще заробітну плату за будь-які 5 років наукової роботи за період до 1 липня 2000 року, то таку можливість він повинен мати.

 

10. Працюючим науковим працівникам пенсія перераховуватиметься лише з урахуванням
стажу роботи після призначення пенсії та
з урахуванням середньої заробітної плати в Україні,
з якої було призначено (попередньо) перераховано пенсію.

Запропонована норма не підтримується. Необхідно залишити діючу норму щодо перерахунку пенсій працюючим пенсіонерам з врахуванням середньої заробітної плати в Україні за календарний рік, що передує року звернення за перерахунком пенсії.

 

III. Щодо накопичувальної пенсійної системи

Законопроектом передбачається:

Переглядів: 490 | Додав: adminirp | Рейтинг: 0.0/0
Профспілка працівників освіти і науки України © 2017
Конструктор сайтів - uCoz