КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Ірпінська міська організація
Меню сайту

Форма входу


Календар
«  Січень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Пошук

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 07:41

Головна » 2013 » Січень » 16 » Новий порядок проведення прокурорами перевірок щодо нагляду за додержанням і застосуванням законів
11:30
Новий порядок проведення прокурорами перевірок щодо нагляду за додержанням і застосуванням законів
     У зв’язку з набранням з 1 грудня 2012 року чинності Законом України від 18 вересня 2012 року № 5288-ІУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань удосконалення діяльності прокуратури» запроваджується новий порядок проведення прокурорами перевірок щодо нагляду за додержанням і застосуванням законів.

Порядок проведення прокурорами перевірок
 щодо нагляду за додержанням і застосуванням законів
 
       Так, при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів відповідно до статті 20 Закону України «Про прокуратуру» (далі – Закон) прокурор має право:
       1) безперешкодно за посвідченням, що підтверджує займану посаду, входити у приміщення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, військових частин, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності без особливих перепусток, де такі запроваджено;
        2) витребовувати від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних підприємств, установ та організацій рішення, розпорядження, інструкції, накази та інші акти і документи, одержувати інформацію про стан законності і заходи щодо її забезпечення, мати доступ до відповідних інформаційних баз даних державних органів;
         3) вимагати від керівників та колегіальних органів проведення перевірок, ревізій діяльності підпорядкованих і підконтрольних підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, а також виділення спеціалістів для проведення перевірок, відомчих і позавідомчих експертиз;
         4) мати доступ до документів і матеріалів, необхідних для проведення перевірки, у тому числі за письмовою вимогою, і таких, що містять комерційну таємницю або інформацію з обмеженим доступом. Письмово вимагати подання в прокуратуру у визначений ним розумний строк зазначених документів та матеріалів, видачі необхідних довідок, у тому числі щодо операцій і рахунків юридичних осіб та інших організацій, для вирішення питань, пов'язаних з перевіркою. Отримання від банків інформації, яка містить банківську таємницю, здійснюється у порядку та обсязі, встановлених Законом України "Про банки і банківську діяльність";
         5) отримувати від посадових та службових осіб і громадян усні або письмові пояснення, в тому числі шляхом виклику відповідної особи до органу прокуратури.
         При цьому слід враховувати, що дії, передбачені пунктами 3, 4 та 5 частини першої цієї статті, можуть бути вчинені виключно під час проведення перевірки в порядку, передбаченому статтею 21 Закону.
         Статтею 21 Закону врегульовано порядок проведення органами прокуратури перевірок.
         Так, згідно з положеннями цієї статті Закону перевірки органами прокуратури проводяться:
         – за письмовими зверненнями органів державної влади, органів місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, фізичних та юридичних осіб;
         – за власною ініціативою прокурора.
         При цьому перевірки за заявами фізичних чи юридичних осіб, зверненнями та запитами депутатів усіх рівнів, крім заяв та повідомлень про кримінальне правопорушення, проводяться лише у разі їх попереднього розгляду компетентними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами або неприйняття ними у встановлені строки рішень з цих питань.
         У разі якщо захист прав і свобод людини і громадянина та інтересів держави згідно із законом є компетенцією відповідних органів державного нагляду (контролю), перевірки проводяться з обов'язковим наданням оцінки щодо законності їх діяльності. У зв'язку з бездіяльністю уповноваженого органу державного нагляду (контролю) або відсутністю такого органу вживаються відповідні заходи прокурорського реагування, спрямовані на забезпечення захисту прав і свобод людини і громадянина, інтересів держави.
         Звертаємо увагу на те, що згідно з частиною другою статті 19 Закону, яка не зазнала змін, прокуратура не підміняє органи відомчого управління та контролю і не втручається у господарську діяльність, якщо така діяльність не суперечить чинному законодавству.
         Для здійснення перевірки прокурор повинен прийняти постанову, в якій зазначає підстави, що свідчать про можливі порушення законності, та обґрунтовує необхідність вчинення дій, передбачених пунктами 3, 4 та 5 частини першої статті 20 цього Закону.                    
         Проведення перевірки без надання копії зазначеної постанови представнику підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, підпорядкованості чи приналежності, фізичній особі - підприємцю - не допускається.
         Порядок оскарження постанови прокурора про проведення перевірки
         Постанова прокурора може бути оскаржена відповідними посадовими особами підприємства, установи, організації чи фізичною особою - підприємцем до прокурора вищого рівня або суду в порядку адміністративного судочинства протягом десяти днів з дня одержання копії постанови.
         За результатами розгляду скарги прокурор вищого рівня приймає рішення про задоволення скарги та скасування постанови або про відмову у задоволенні скарги. Оскарження постанови до прокурора вищого рівня не позбавляє особу права на її оскарження до суду, яке може бути здійснене нею протягом десяти днів з дня одержання рішення прокурора вищого рівня про результати розгляду скарги.              
         Оригінали витребуваних чи отриманих прокурором актів, документів та матеріалів мають бути повернуті відповідним особам після закінчення перевірки, крім випадків долучення їх до матеріалів кримінального провадження в порядку, передбаченому процесуальним законодавством. У разі необхідності до закінчення перевірки можуть бути повернуті копії зазначених документів.
          Відтепер прокурор не має повноважень вносити такі акти прокурорського реагування, як протест та припис. При виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право:
          1) вносити подання;
          2) у встановленому законом порядку ініціювати притягнення особи до дисциплінарної, адміністративної відповідальності, складати протокол про адміністративне правопорушення та починати досудове розслідування;
          3) звертатися до суду в передбачених законом випадках.
          При цьому на відміну від порядку, який діяв до 1 грудня 2012 року, внесення подання не тягне за собою зупинення дії нормативно-правових актів та відповідних рішень посадових осіб. У разі відхилення подання в цілому чи частково або неповідомлення прокурора у визначений ним строк (який не може бути меншим 10 днів) про результати розгляду подання, а також якщо подання не вносилося, прокурор має право звернутися з позовом до суду у 15-денний строк (стаття 23 Закону).
           Отже, при зверненні профспілкових організацій до органів прокуратури із заявами щодо проведення перевірок дотримання законодавства необхідно враховувати зазначені зміни, що внесені до Закону України «Про прокуратуру».
Переглядів: 897 | Додав: adminirp | Рейтинг: 0.0/0
Профспілка працівників освіти і науки України © 2024
Конструктор сайтів - uCoz